Boordigolfin tarina alkoi helmikuussa 2017 kun tuolloin 14-vuotias Viljami Virta selaili Tori.fi-sivustoa ja huomasi, että joku oli myymässä muutamaa sataa likaista golfpalloa. Nuori mies tiesi pallojen arvon, sillä hän oli pelannut golfia jo parisen vuotta. Hän oli kuullut käytettyjä golfpalloja myyvistä ulkomaisista yrityksistä, joten hän päätti ostaa pallot. Viljami pesi ja jynssäsi palloja saunassa pyyhkeillä ja saippualla. Kun pallot olivat valmiita myyntiin, kävivät ne nopeasti kaupaksi Facebookin markkinapaikalla.

Tästä innostuneena Viljami osti lisää palloja, puunasi ja myi ne eteenpäin. Boordigolf oli syntynyt. Myyntimäärät kasvoivat nopeasti ja vuonna 2018 Viljami myi jo 65 000 palloa. Seuraavana vuonna myyntimäärä yli tuplaantui 150 000 palloon ja vuonna 2020 meni rikki jo 400 000 myydyn pallon raja.

Vuonna 2021 Boordigolfin tavoitteena on myydä miljoona käytettyä golfpalloa ja yritys on siirtynyt autotallista omiin tiloihin Maskuun. Viljami tekee yhteistyötä useiden golfkenttien ja sukeltajien kanssa. 

Viljamin ja Boordigolfin tarina kerrotaan myös syksyllä 2021 julkaistavassa koko perheelle suunnatussa Pienestä ponnistaneet -yrittäjyyskirjassa ja lisäksi tarina on ollut esillä useissa eri medioissa.

Vakka-Suomen Sanomat 6.5.2021 
Huvudstadsbladet 25.4.2021

Iltalehti 13.1.2021 
Satakunnan Kansa 14.11.2020

Rahajunnut 20.4.2020 

Suomen Yrittäjät 17.7.2018 

Nuori Yrittäjyys ry 13.6.2018 
Golfpiste.com 3/2018 

GoGolf 23.10.2017 

Iltasanomat 21.10.2017 

.
.